Czy każdą skrzynię biegów można regenerować?
Jeśli z naszą skrzynią biegów jest coś nie tak, stajemy przed dylematem: zainwestować w nową? Kupić używaną? Naprawiać? A może regenerować? Każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Nie zdecydujemy za ciebie, bowiem decyzja w dużej mierze zależeć będzie od stopnia i rozległości uszkodzeń, z pewnością jednak spróbujemy doradzić. Sprawdź z nami, czy każda skrzynia biegów nadawać się będzie do regeneracji.
Naprawa
Zdecydowanie najmniej opłacalna będzie naprawa skrzyni biegów, a dokładniej wymiana poszczególnych jej części.
Wciąż najbardziej problematyczne są skrzynie manualne. W ich przypadku bowiem pierwsze problemy zaczynają się zazwyczaj już przy 150-200 tysiącach kilometrów przebiegu. Ponadto w przypadku tego typu skrzyń, nawet proste usterki okazują się być sporym kosztem w naprawie. Zaliczają się do nich wymiana łożyska, zmiana kół zębatych oraz synchronizatorów, które mogą okazać się droższe, niż dwie zregenerowane przekładnie.
Regeneracja
Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest regeneracja skrzyni biegów, możliwa niezależnie od jej rodzaju czy modelu. Sprawnie przeprowadzona, sprawi, że nasza skrzynia będzie funkcjonowała znacznie sprawniej, aniżeli poprzedni model. Nie musimy obawiać się kupna zregenerowanej skrzyni biegów. Sprzedawcy bowiem nie tylko udzielają na nie rocznej gwarancji, lecz także solidnie testują zregenerowane przekładnie. Łożyska zostają wyregulowane, a skrzynia rozłożona na elementy i solidnie sprawdzona. Specjaliści wyregulują luzy i gruntowanie oczyszczą całą skrzynię.
A może używaną?
Najmniej polecanym, zarówno przez specjalistów, jak i przez kierowców rozwiązaniem, jest kupno skrzyni używanej.
Przede wszystkim, jeśli już zdecydujemy się na taki zakup, powinniśmy zachować szczególną ostrożność, gdyż nigdy nie możemy być pewni do końca, co kupujemy.
Poza tym nie kierujmy się wówczas niską ceną, tylko zainwestujmy w produkt droższy, co do którego jednak będziemy mieli pewność niezawodności.